جلسه معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان
در این جلسه که بعدازظهر روز سه شنبه و با حضور اساتید و کارکنان دو پردیس شهید ایزدپناه و کوثر در سالن اجتماعات شهید ایزدپناه برگزار گردید ابتدا آقای رضازاده معاون آموزشی فرهنگی و پژوهشی پردیس به نمایندگی از همکاران به ایراد سخنرانی پرداختند. اهم سخنان ایشان عبارت بود از:
ایجاد معاونت فرهنگی مستقل
برگزاری کارگاه های فرهنگی برای کارکنان
در نظر گرفتن کارکنان در فعالیت های فرهنگی
تعیین وضعیت نیروهای مامور فرهنگی
سخنران بعدی این برنامه دکتر پایا بودند که به نمایندگی از اساتید به سخنرانی پرداختند، ایشان توجه به نقش اساتید در فعالیت های فرهنگی را به جهت تاکید بر نقش تربیتی و همراهی با دانشجو معلمان در مسیر رونق بخشی به کانون ها، نشریات، تشکل ها و انجمن ها مهم توصیف کردند و خواستار توجه به این امر شدند. دومین نکته ای که دکتر پایا به آن اشاره کردند برنامه ریزی جهت کارکنان می باشد تا این گروه از فعالان دانشگاه هم بتوانند بخشی از رسالت فرهنگی دانشگاه را محقق سازند.
در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین عابدی در صحبت هایی اهمیت دانشجو معلمان را در تربیت نسل های آتی دانستند و همین را مهم ترین عامل برای گوشزد کردن اهمیت دانشگاه فرهنگیان به ممسئولین دانستند.ایشان مسئولیت در دانشگاه فرهنگیان را بسیار خطیر و حیاتی دانستند و با انتقاد از طرح اخیر مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کردند که در این خصوص از ظرفیت های دانشگاه نیز استفاده گردد.ایشان دانشجو محور بودن برنامه ها و توجه به نقش اساتید به جهت جایگاه آنان در نگاه دانشجو معلمان را از برنامه های این معاونت معرفی کردند. معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان اهم برنامه های این معاونت را به صورت ذیل بیان کردند:
آغاز ثبت نام اساتید در سامانه سجفا جهت استفاده از ظرفیت آنان برای فعالیت های فرهنگی در دانشگاه
افزایش امتیاز فرهنگی مهارت آموزان تا سقف 300 امتیاز
برنامه ریزی برای دوره های بالندگی اساتید و کارکنان
برنامه ریزی برای جشنواره قرآنی ویژه کارکنان و اساتید
ایجاد نظام نقد و پیشنهادات
صدور کارنامه فرهنگی
راه اندازی رادیو اینترنتی برای حوزه فرهنگی
برنامه ریزی جهت ساماندهی اوقات فراغت دانشجویان در خوابگاه ها
برنامه ریزی جهت تحقق شعار هر دانشجو هر سال یک مهارت با برگزاری دوره های آموزش خط و روخوانی قرآن.