اجرای مهارتهای ذیل نظام جامع فرهنگی و تربیتی (صلاحیت حرفه معلمی )
اجرای مهارتهای ذیل نظام جامع فرهنگی و تربیتی (صلاحیت حرفه معلمی )
با احترام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و آرزوی توفیقات روز افزون، بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی می رساند به استناد تبصره «5» ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی- تربیتی»، مصوب جلسه 833 مورخ 27/8/99 شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش وپرورش موظف است تمامی منابع انسانی مورد نیاز خود در مشاغل آموزشی- تربیتی را در چارچوب شایستگی های مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پس از حصول اطمینان از احراز شایستگی های عمومی ، تخصصی و حرفه ای و دریافت گواهی صلاحیت معلمی به کار گیرد. بدین منظور و در راستای تحقق منویات و انتظارات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف اطمینان از ایجاد و ارتقای صلاحیت های تخصصی، حرفه ای و تربیتی- فرهنگی دانش آموختگان دانشگاه، در قالب آیین نامه ارزشیابی صلاحیت حرفه معلمی(موضوع مصوبه سوم سی وششمین نشست هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان مورخ
با احترام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و آرزوی توفیقات روز افزون، بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان گرامی می رساند به استناد تبصره «5» ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی- تربیتی»، مصوب جلسه 833 مورخ 27/8/99 شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش¬وپرورش موظف است تمامی منابع انسانی مورد نیاز خود در مشاغل آموزشی- تربیتی را در چارچوب شایستگی های مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پس از حصول اطمینان از احراز شایستگی های عمومی ، تخصصی و حرفه ای و دریافت گواهی صلاحیت معلمی به¬کار گیرد. بدین منظور و در راستای تحقق منویات و انتظارات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) و حرکت در مسیر تمدن نوین اسلامی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب، اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف اطمینان از ایجاد و ارتقای صلاحیتهای تخصصی، حرفهای و تربیتی- فرهنگی دانش آموختگان دانشگاه، در قالب آییننامه ارزشیابی صلاحیت حرفه معلمی(موضوع مصوبه سوم سی وششمین نشست هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان مورخ 21/10/1401 که کسب مهارت های مصوب در چهارچوب نظام جامع فرهنگی را برای دانشجومعلمان ورودی 1402 به بعد را الزامی نموده است) جهت اجرا اعلام می گردد. مفاد بخشنامه مذکور، با اولویت و الزام برای دانشجو معلمان ورودی سال 1402 و با عنایت به موارد زیر می باشد: 1-با توجه به حضور دانشجو معلمان در پردیس¬ها و واحدهای تابعه ضروری است مطابق جدول عناوین ارسالی در نیم سال دوم، دوره های مهارتی الزامی و انتخابی(اختیاری) ذیل ساحت های شش¬گانه تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دانشجو معلمان ارائه شود . 2- مهارت¬های ارائهشده را تا حد امکان در قالب برنامههای درسی هفتگی از روزهای شنبه تا سه¬شنبه منطبق بر شیوه¬نامه¬های "اصول و ضوابط برنامه¬ریزی آموزشی سالانه معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی" و در قالب "ساعت فرهنگی" تعریفشده در برنامه هفتگی آموزش رسمی دانشجو معلمان(مصوبه دهمین جلسه شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی مورخ 06/11/1393 که طی نامه شماره 100/11674 مورخ 13/11/1393 ابلاغ گردید)، تنظیم و اجرا گردد . 3- مخاطبان دوره شامل تمامی دانشجو معلمان شاغل در دوره ها و رشته های تحصیلی ورودی سال 1402 می باشد. 4- تأکید میگردد در آموزش سایرمهارت¬ها، از ظرفیت تفاهم¬نامه¬های کشوری و استانی منعقدشده بین دانشگاه و سایر نهادهای مرتبط، استفاده شود و گواهی¬نامه معتبر برای قبولشدگان صادر گردد تا دانشجو معلمان از امتیازات مربوط به دورهها در کارپوشه فرهنگی خود، بهره¬مند شوند. 5- محتوای مهارت ها به نحوی آماده شده که به راحتی قابل استفاده و یادگیری توسط دانشجو معلمان باشد. لذا صرفاً در بخش عملی نیاز به استفاده از مربیان و جلسات رفع اشکال خواهد بود. 6- ضروری است در ارائه مهارت¬ها به نحوی برنامه¬ریزی شود که در هر نیمسال تحصیلی، دانشجو معلمان ورودی سال 1402 حداقل دو عنوان (یک الزامی ویک انتخابی ) ذکرشده را سپری نمایند تا زمینه های کسب مهارت های الزامی و اختیاری مورد نیاز دانشجو معلمان در پایان دوره تحصیلی فراهم شود. 7- از ظرفیت و تکالیف قانونی مندرج در مواد ۲۱ و ۲۲ آیین نامه استخدامی اعضای محترم هیات علمی در آموزش دانشجو معلمان در روزها و ساعت های مختلف بهره گیری شود و به استادان فعال و مشارکت کننده جهت بهره مندی از امتیازات ماده ۱ مندرج در آیین نامه ارتقا، گواهی نامه مشارکت اعطا گردد. 8- فرایندهای اجرا و ارائه آموزش و مهارت های مندرج در نظام جامع فرهنگی و تربیتی استانها، به عنوان یکی از محورهای ارزیابی در سنجش عملکرد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی لحاظ خواهد شد. جدول مهارتهای الزامی، انتخابی(اختیاری) نیم سال دوم سال تحصیلی 1403-1402 نیم سال تحصیلی نوع مهارت مهارت ها 1403-1402 الزامی انتخاب یک درس از دروس: بینش مطهر(1) یا طرح ولایت(1) انتخابی (اختیاری) انتخاب یک درس از دروس: 1- تربیت معلم آموزش احکام اسلامی دختران 2- تربیت معلم آموزش احکام اسلامی پسران 3- مربی ترویج گفتمان مهدویت 4- تربیت معلم نهج البلاغه 5- تربیت معلم صحیفه سجادیه دروس نیم سال های آتی متعاقبا اعلام خواهد شد 10- ثبت نام و ارائه محتوی مهارتها و اجرای کارگاه ها و صدور گواهی با تایید دانشگاه از طریق سامانه موسسه یادگیری نوین مرکز آموزش مجازی نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری به آدرس https://www.ecnahad.ir/baradran ویژه برادران و لینک https://www.ecnahad.ir/khaharan ویژه خواهران انجام می پذیرد. 11- جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در این فرایند (مثل درخواست مبالغی برای شرکت در کلاس ها و یا عدم نمایش دوره ها در پروفایل افراد و...) دانشجومعلمان باید تنها از طریق لینک های فوق اقدام نمایند.
12-ضروری است دانشجو معلمان گرامی از شروع ترم حداکثر لغایت 08/12/1402 اقدام به ثبت نام در سامانه۰۲:۵۰ بعدازظهرنموده و از همان لحظه در کلاس های آموزشی و آزمون های هر جلسه شرکت نمایند. دانشجومعلمان می توانند پس از گذراندن کلاس های آموزشی و قبولی در آزمون های هر جلسه، در پایان با شرکت در آزمون نهایی آن عنوان درسی و کسب نمره قبولی، گواهی نامه مربوط را از سامانه فوق الذکر اخذ نمایند.(لازم است گواهی های صادره توسط دانشجومعلمان ذخیره و نزد خود نگهدارند تا در زمان اعلام شده در سامانه جامع فرهنگی و اجتماعی بارگذاری نمایند-مسولیت ذخیره گواهی بر عهده دانشجومعلمان می باشد).