52مین کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی در دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد:
کلاس های چندپایه: چالش ها و فرصت ها
درتاریخ 7 خرداد ماه 1399 در مدیریت امور استانی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه وبویراحمد و درراستای برنامه های کیفیت بخشی حوزه پژوهش سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، پنجاه ودومین کرسی ترویجی ، عرضه ونقد ایده علمی با عنوان کلاس های چند پایه : چالش ها و فرصت ها با ارائه دکترسید حشمت الله مرتضوی زاده ، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و مؤلف کتاب مدیریت وبرنامه ریزی کلاس های چندپایه ، وحضور ناقدان، دکتر بهرام موحد زاده عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان و دکتر سید یوسف رسولی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان ، با شرکت تعدادی از اساتید ، همکاران و دانشجویان ، با رعایت فاصله اجتماعی ، در سالن اجتماعات مدیریت استانی از طریق سامانه ال ام اس دانشگاه و با استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت برگزار گردید. ارائه دهنده ، ضمن اشاره به اینکه محتوی این کرسی، نتیجه تحقیقات پژوهشی خود به روش کیفی و نیز تحقیقات میدانی در استان های کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان بوده ، به بیان تعریف کلاس های چند پایه پرداختند و ابراز داشتند امروزه تمام نظامهای آموزشی دنیا با توجه به سن و پایه، سازماندهی میشوند. سازماندهی دانشآموزان دوره ابتدایی را میتوان به دو گروه کلاس تکپایه (کلاس بر اساس سن)و کلاس چندپایه تقسیم کرد. هنگامیکه ایجاد کلاسهای تکپایه بهمنظور ارائه آموزش، غیرممکن باشد؛ لازم است که کلاس درس چندپایه دایر شود . وی کلاسهای چندپایه را بهعنوان سازمانی توصیف میکند؛ که دانشآموزان در سنین مختلف با هم در یک کلاس قرار دارند و توسط یک معلم آموزش می بینند. تدریس چندپایه یک رویکرد جدید برای تدریس نیست و در بسیاری از نظامهای آموزشی در سراسر جهان یافت میشود. کلاسهای چندپایه بخش قابل توجهی از تحصیل در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را تشکیل میدهد. سپس ناقدان کرسی، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. درپایان، تعدادی از حاضران در جلسه به طرح سوالاتی در این مورداز جمله ، وضعیت کلاس های چند پایه در کشور وجهان و نیز استفاده از ظرفیت آموزش های مجازی در این رابطه، سؤالاتی را مطرح کرده و ارایه دهنده به مطالب و سوالات بیان شده پاسخ دادند. وسپس جلسه به پایان رسید.